گاز های صفحه ای مختلف

کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟

نکات برگزیده مطلب
  • آشنایی با انواع اجاق گاز صفحه ای
  • انواع گاز صفحه ای از نظر محل نصب و قرارگیری
  • انواع گاز صفحه ای از نظر جنس ساخت
  • انواع گاز صفحه ای از نظر شکل طراحی
  • انواع گاز صفحه ای از نظر عملکرد
  • بهترین اجاق گاز صفحه ای را از کجا بخریم؟

آشنایی با گاز های صفحه ای مختلف؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟

آیا قصد خرید اجاق گازصفحه ای دارید؟ کمی دست­ نگه­ دارید. بهتر است در این مطلب اول با انواع آن آشنا شوید و بعد تصمیمتان را نهایی کنید.

 در دنیایی که برخی از ما در خانه‌های نقلی و کوچک زندگی می‌کنیم، یا زندگی‌های جمع‌ و جور و مینیمال را می‌پسندیم، استفاده درست از فضا اهمیت بسیار زیادی دارد.

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های خانه است که در طول روز ساعت‌های زیادی را درآن سپری می‌کنیم. از طرف دیگر وجود لوازم­ خانگی بزرگ مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز در آشپزخانه باعث می‌شود فضای زیادی برای ما باقی نماند.

آنهایی که خانه جدید می‌خرند یا مستاجر هستند و از قبل از اجاق گاز صفحه ای استفاده شده که حسابشان جداست. ولی خیلی‌ها هم خودشان تصمیم می‌گیرند قید مدل مبله و فردار را بزنند و گاز رومیزی یا گاز صفحه ای بخرند. اما جالب است بدانید که این مدل گاز هم انواع مختلفی دارد و برای اینکه بتوانید خرید ارزشمندی داشته باشید، باید آنها را بشناسید.

برای آشنایی با گاز های صفحه ای مختلف باید بدانید که انواع گاز صفحه‌ای تقسیم‌بندی مختلفی دارد که امروز بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

گاز های صفحه ای مختلف از نظر محل نصب و قرارگیری

فارغ از اینکه اجاق گاز مدنظر شما از چه جنسی است یا طراحی ظاهری آن چگونه است، گاز صفحه ای به دو مدل رومیزی و توکار تقسیم می‌شود. طبیعتا مدل رومیزی برای جاهایی است که از قبل مدل توکار نصب نشده است یا اینکه می‌خواهید آن را­ با خودتان جابه‌جا کنید.

مدل توکار هم همان‌طور که از اسمش پیداست داخل کابینت و زیر هود جاسازی می‌شود. مدل‌های رومیزی معمولا ساده‌تر هستند و بیشتر برای اینکه کار خریدار راه بیفتد طراحی شده‌اند، ولی مدل‌های توکار جذابیت و امکانات بیشتری دارند.

گاز های صفحه ای مختلف از نظر جنس ساخت

نکته مهم و جالب این است که گاز صفحه ای از نظر جنس ساخت هم دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. همین تنوع هم باعث شده، خریداران هنگام خرید نظرات متفاوتی داشته باشند.

این مدل گاز از نظرجنس ساخت به انواع زیر تقسیم می شود که هر کدام ویژگی‌های خودشان را دارند. ضمن اینکه جنس ساخت در قیمت گاز صفحه ای تاثیر دارد.

. تمام شیشه‌ای: این مدل که این روزها زیاد آن را در آپارتمان‌ها و خانه‌های امروزی می‌بینیم از شیشه مقاوم به گرما با استحکام بالاساخته شده است.

یکی از ویژگی‌های مثبت گازصفحه­ ای شیشه‌ای زیبایی و طراحی جذاب آن است که فضای آشپزخانه را به یک محیط مدرن و مینیمال تبدیل می‌کند. البته حواستان باشد امکان شکستنش هم وجود دارد و نباید ضربه بخورند یا چیزی روی آنها بیفتد.

. استیل – شیشه: اگر می‌خواهید مدل مقاوم‌تری داشته باشید و کمی از سلیقه و زیبایی کوتاه بیایید، این اجاق­گاز خیلی خوب است. صفحه این مدل را تمام شیشه طراحی می‌کنند که همچنان زیبایی خاصی داشته باشد و بدنه و کناره‌ها از استیل ساخته می‌شود.

. تمام استیل: اگر دنبال اجاق گاز­صفحه­ ای هستید که سال‌ها برایتان عمر کند و آخ نگوید، بدون‌شک مدل تمام استیل حرف اول را می‌زند. به همین دلیل برخی این مدل را به نمونه شیشه‌ای ترجیح می‌دهند و طراحی ظاهری خیلی برایشان ملاک نیست.

. سرامیکی: مدل جدیدی از گازصفحه­­ ای در بازار به فروش می‌رسد که بدنه سرامیکی دارد. در واقع می‌توان گفت این مدل زیبایی مدل شیشه‌ای و استحکام مدل استیل را دارد.

گاز های صفحه ای مختلف از نظر شکل طراحی

از نظر طراحی معمولا در بازار با مدل‌های صفحه‌ای مستطیل‌شکل مواجه می‌شوید، اما اگر خاص‌پسند هستید بد نیست بدانید که اگر بگردید می‌توانید مدل‌های دایره یا حتی نیم‌دایره‌ای هم را پیدا کنید. گرچه استفاده از این مدل‌های خیلی هم مرسوم نیست.

گاز های صفحه ای مختلف از نظر عملکرد

گاز صفحه­ ای از نظر نوع عملکرد هم انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

. گاز صفحه‌ای شعله‌دار: این مدل در واقع مرسوم‌ترین نمونه موجود در بازار است که حتما با آن آشنایی دارید و انواع آن را بارها و بارها دیده‌اید. به کمک ولوم‌های تنظیم می‌توانید شعله‌ها را روشن کنید.

. گاز صفحه‌ای الکتریکی: این مدل در واقع یک نمونه کاملا صاف و تخت است که فقط با برق کار می‌کنند و نیازی به گاز ندارند. روی صفحه گاز محل قرارگیری ظروف مشخص شده و گرما از طریق المنت‌ها منتقل می‌شود. اگر عاشق سبک مینیمال هستید و طراحی خیلی برایتان مهم است، این مدل را از دست ندهید.

. گاز صفحه‌ای القایی: یکی دیگر از مدل‌ها، نمونه القایی است که از جمله جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. عملکرد این مدل براساس ایجاد میدان الکترومغناطیسی میان ظرف و شعله بوده و طراحی آن شبیه مدل­الکتریکی کاملا صاف و چشم‌نواز است. دو­ مدل الکتریکی و القایی ایمنی بسیار بالایی دارند و از­ نظر زیبایی حرف اول را می‌زنند.

بهترین اجاق گاز صفحه ای را از کجا بخریم؟

برای بررسی دقیق مدل‌های متنوع و جزئیات بهترین برندهای اجاق گاز از جمله انواع اجاق گاز اخوان و استیل البرز و سایر برندها همراه با­عکس، قیمت و اطلاعات و در­­نهایت یک خرید اینترنتی خوب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نوبساز سر بزنید.

nobesaz

فروشگاه اینترنتی نوبساز ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین لوازم خانگی آشپزخانه از قبیل هود , سینک , اجاق گاز , فر و لوازم خانگی بهداشتی از قبیل وان , جکوزی , روشویی کابینتی و غیره میباشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا