شومینه های مدرن مختلف

همان طور که می دانید شومینه یکی از لوازم گرمایشی است که از گذشته تا به امروز با طرح های مختلف وجود داشته است در این بخش می خواهیم شما را با انواع مختلف شومینه های مدرن آشنا کنیم با ما در ادامه همراه باشید .

انواع مختلف شومینه های مدرن کدامند؟

شومینه یکی از محصولات گرمایشی برای مکان های سربسته است.از این محصول به همراه رادیاتور برای  گرم کردن منازل استفاده می شود.

شومینه مدرن نشان دهنده کاربرد بهتر شومینه های قدیمی است.در قدیم  شومینه ها یک سازه سنگی بسیار پر هزینه در اتاق نشیمن بود . ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر آن شومینه ها کاربردی در خانه های امروزی ندارند.

انواع مختلف شومینه مدرن

شومینه ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع مصالح به کار برده شده در آن و همچنین نوع سوخت مصرفی آن ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم و توضیح مختصری در مورد هر یک از آن ها به شما عزیزان خواهیم داد

شومینه مدرن با سوخت چوب

این شومینه که از اولین شومینه های ساخت بشر است در دو نوع در دار و بدون در وجود دارد  و در مکان های سربسته و روباز کاربرد دارد و از سنگ ، فلز و آجر نسوز ساخته می شوند.در نمونه در دار  بازهم دود داخل خانه وجود دارد ولی نسبت به نوع در دار آن گرمای بیشتری تولید می کند.و نوع  بدون در آن دود حاصل از سوخت توسط یک دود کش به بیرون از محیط هدایت می شود

شومینه مدرن با سوخت گازی

این نوع شومینه ها همانطور که از نام آن ها مشخص است از سوخت گاز برای تولید گرما استفاده می کنند و در دو نوع دودکش دار و بدون دودکش در بازار موجود است شومینه دود کش دار همانند بخاری گازی است با این تفاوت که شومینه و دود کش آن در داخل دیوار نصب می شود.نوع بدون دود کش آن نیز شبیه نوع دود کش دار است که نصب راحت تری دارد ولی باعث انتشاز گاز دی اکسید کربن و .. است که برای استفاده کننده زیاد خوشایند نیست.

شومینه مدرن با سوخت اتانول

اگر بخواهیم این شومینه را توصیف کنیم می توانیم بگوییم که این شومینه شبیه شومینه گازی بدون دود کش است ولی دیگر تولید گاز را ندارد و همچنین اتانول ارزان است و به همین  خاطر طرفداران بیشتری دارد خود این شومینه نیز به ۳ نوع دیواری ، رومیزی و پیش ساخته تقسیم می شود

نوع دیواری آن به دلیل وجود سبک های خاصی که درارد و همچنین نصب آسان آن مورد توجه قرار گرفته است.نوع رومیزی آن بازدهی بالایی دارد و نیاز به نصب ندارد و نوع آخر آن که مدل پیش ساخته است  از دو لایه استیل به همراه یک لایه پشم سنگ در میان آن ها ساخته شده . به دلیل عایق کاری گرما به بیرون و دیوارها انتقال نمی یابد این مدل نیز نیاز به دودکش ندارد چون تنها خروجی آن دی اکسید کربن گرما و آب است.

شومینه مدرن الکتریکی

سوخت آن توسط جریان برق تامین می شود و مزیتی که نسبت به شومینه های دیگر دارد این است که می توان آن را به سیستم هوشمند خانگی وصل کرد که استفاده آن را آسان تر می کند این شومینه نیز در دو نوع دیواری و پیش ساخته در بازار موجود است.

تمام شومینه های که در بالا آنها را بر شمردیم بر اساس سوخت مصرفی آن ها بود شومینه ها بر اساس مصالح نیز تقسیم بندی می شوند که در زیر به صورت تیتر وار به آن ها اشاره می کنیم.

  • آجری
  • سنگی
  • پلاستر
  • بتنی
  • مرمر
  • فلزی

درباره ما:

شرکت نوبساز با سال ها تجربه در امر فروش انواع لوازم گرمایشی مانند انواع شومینه ، رادیاتور و محصولات بهداشتی همچون وان جکوزی ، وان جکوزی دو نفره ، وان جکوزی تنسر ، وان جکوزی زرین آب ، وان جکوزی داتیس ، شیر آلات مدل لرد و محصولات آشپزخانه مثل انواع اجاق گاز رومیزی ، فر برقی ، هود و …. می باشد که شما می توانید محصول خود را از میان برندهای مختلف انتخاب و با اطمینان خرید خود را انجام دهید .

nobesaz

فروشگاه اینترنتی نوبساز ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین لوازم خانگی آشپزخانه از قبیل هود , سینک , اجاق گاز , فر و لوازم خانگی بهداشتی از قبیل وان , جکوزی , روشویی کابینتی و غیره میباشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: نوبساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا