موضوعات داغ

گاز های رومیزی مختلف

همانطور که می دانید امروزه با کوچک شدن فضای خانه‌ها و آشپزخانه ‌ها اجاق گازهای فردار جای خود را با اجاق گاز های توکار رومیزی عوض کرده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با گاز های رومیزی مختلف آشنا کنیم با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با انواع گاز های رومیزی مختلف

این نوع اجاق گازها روی کابینت نصب می شود و فضای بسیار کمی را اشغال می کند اگر بخواهیم از نظر کارکرد اجاق گازهای رومیزی را با اجاق های معمولی مقایسه کنیم هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد و تنها تفاوت نداشتن فر است.

مزیتی که اجاق های رومیزی نسبت به اجاق گاز های معمولی دارند این است که بسیار جمع و جور هستند و تنوع بسیار بالایی دارند که در  بازار می توانیم آنها را تهیه کنیم.

انواع اجاق های رومیزی از نظر مصرف انرژی‌

از نظر نوع مصرف انرژی می توانیم آنها را به دو نوع برقی و گازی تقسیم بندی کنیم.

در نوع برقی  همانطور که از اسمش پیداست با انرژی برق کار به دلیل قدرت بالایی که دارد غذا را در مدت بسیار کمی آماده می کند ظاهر این نوع اجازه بسیار مدرن است و صفحه دیجیتال و لمسی دارد ولی به دلیل بالا بودن هزینه برق از این اجاق گاز زیاد استفاده نمی شود و به عبارت دیگر استفاده از این اجاق گاز مرقون به صرفه نیست .

نوع گازی آن بسیار پرطرفدار تر است زیرا از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند و دارای دستگیره برای کم و زیاد کردن شعله ها هستند.

گازهای رومیزی از نظر جنس

گازهای رومیزی یا توکار به انواع مختلف زیر دسته بندی می شود

اجاق گاز صفحه سرامیکی

اجاق گاز سرامیکی همانطور که از نامش پیداست از یک صفحه سرامیکی ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و شکسته‌شدن دارد سطح روی اجاق گاز را می توانیم با دست مال مرطوب تمیز کرد .

اجاق گاز صفحه شیشه ای

متریال استفاده شده در این نوع اجاق گاز از جنس شیشه نشکن است شیشه به کار برده شده در ساخت این اجاق گاز  مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد به راحتی تمیز می شود و لکه های روغن و چربی روی آن باقی نمی ماند

اجاق گاز صفحه استیل

این نوع اجاق گازها از صفحه استیل ساخته شده‌اند و در دو نوع آجدار و ساده موجود می باشند نوع ساده و صاف آن به راحتی تمیز می شود ولی ممکن است خش بیفتد ولی نوع اج دار آن که نسبتاً کدر تر هست و تمیز کردن آن کمی سخت است ضد خش هستند لازم به ذکر است که این نوع گاز توکار طرفداران بسیار زیادی دارد.

با توجه به موارد گفته شده در بالا در انتخاب گاز باید موارد زیر را رعایت کنبم

1-نوع اجاق از نظر برقی و گازی بودن که نوع گازی آن به دیل ارزام بودن گاز در کشورمان اقتصادی تر است و همینطور تنظیم شعله راحت تر است.

2-جنس اجاق که می توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از آنها را انتخاب نمایید

3-اندازه اجاق است که اگر تنها زندگی می کنید 2 شعله مناسب است اگر خانواده 3 با 4 نفری هستید بهتر است از نوع 4 شعله آن استفاده نمایید

4-برند اجاق گاز نیز یکی از عواملی است که بیشتر در قیمت اجاق گازها تاثیر دارد و با توجه به بودجه هود می توانید یکی از انواع برندهای موجود را انتخاب نمایید.

درباره ما:

شرکت نوبساز ارائه دهنده انواع هود، اجاق گاز رومیزی و هم چنین تجهیزات بهداشتی مانند وان جکوزی، شیرآلات مدل لرد، فر برقی و  شومینه است که می توانید از بخش فروشگاه نوبساز با بهترین قیمت تهیه نمایید.

nobesaz

فروشگاه اینترنتی نوبساز ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین لوازم خانگی آشپزخانه از قبیل هود , سینک , اجاق گاز , فر و لوازم خانگی بهداشتی از قبیل وان , جکوزی , روشویی کابینتی و غیره میباشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا