انواع رادیاتور های برقی

رادیاتور یا همان پکیج دیواری، یکی از وسایلی است که به منظور گرم کردن خانه مورد استفاده می‌گیرد. رادیاتور ها دارای انواع مختلفی هستند که بعضی از آن ها به موتورخانه نیاز دارند و از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و بعضی دیگر همین ساختار را حفظ می‌کنند اما به جای استفاده از سوخت فسیلی از گاز طبیعی در آن ها استفاده می‌شود و برخی دیگر هم به صورت برقی وجود دارند که با استفاده از انرژی برق تولید گرما می‌ کنند در این مقاله به برسی انواع رادیاتور های برقی کم مصرف میپردازیم.

انواع رادیاتور های برقی

اولین نکته که در خرید رادیاتور برقی باید به آن توجه کنیم میزان مصرف آن است. مصرف رادیاتور های برقی بر اساس قدرتی که دارند متغیر است و باید انرژی مورد نیاز آن را تامین کنیم و این مسئله موجب می‌شود که اندازه درستی از این نوع رادیاتور ها را انتخاب کنیم.
طبیعتا برای فضا های بزرگ، رادیاتور برقی با سایز بزرگ انتخاب مناسبی است تا بتواند فضا را کاملا گرم کند و اگر هم فضا کوچک است انتخاب سایز کوچک رادیاتور برقی از نظر مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه به صرفه است.
موضوع دیگری که باعث ایجاد تفاوت در رادیاتور های برقی می شود مایع موجود درون پره‌های آن است، در رادیاتور های معمولی به دلیل هزینه آن، آب درون رادیاتور درجریان است.

اگر در محیط ساختمان از روغن استفاده شود،هزینه بسیار زیادی خواهد داشت و از طرفی با به وجود آمدن خرابی، کثیف کاری زیادی خواهد شد. اما در رادیاتورهای برقی با توجه به اندازه‌ای که دارند معمولاً به کمتر از 50 لیتر روغن نیاز است؛ از طرفی روغن نیز گرمای بیشتری را انتقال می دهد و برای مدت زمان بیشتری هم دما را حفظ می کند به همین دلیل بهتر است از رادیاتور برقی روغنی استفاده کنید.

این سیستم های گرمایشی که در ظرفیت های مختلف تولید می شوند ایمنی بالایی دارند و می توانند به آسانی مورد استفاده قرار بگیرند، از طرفی بی صدا بودن آن ها از ویژگی های حائز اهمیت رادیاتور های برقی است و می توانند در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای رادیاتور برقی کم مصرف

رادیاتور برقی کم مصرف برای فضا های کوچکی که به گرمای دائمی نیاز دارند بسیار مفید هستند زیرا مانند بخاری های برقی خطری برای ایمنی محیط ندارند.
از سوی دیگر سطح رادیاتورهای برقی به اندازه بخاری های برقی داغ و سوزاننده نمی شود و گرمای مناسبی را تولید می کنند.
در ضمن برای پخش هوای گرم داخل فضا می توان از انواع فن دار شوفاژها یا رادیاتورهای برقی استفاده کرد تا هوای گرم به خوبی در محیط پخش شود.

معایب رادیاتور برقی کم مصرف

عملکرد این رادیاتور ها اصولا به صورت کانوکشن است به همین دلیل اگر رادیاتور برقی فن دار نباشد برای گرم کردن فضا زمان بیشتری نسبت به بخاری های فن دار دیگر لازم است.
از سمت دیگر اگر هوا به اندازه کافی در جریان نباشد یا به عبارتی هوای محیط ساکن باشد ممکن است گرما به خوبی در محیط پخش نشود و قسمت هایی از فضا همچنان سرد باشد.

خرید:

شما می توانید برای خرید انواع رادیاتورها، هودها، شومینه ها و محصولاتی مانند وان جکوزی، فر برقی، اجاق گاز رومیزی در معتبرترین برند ها با  شرکت نوبساز همراه باشید و نیز اطلاعات مورد نیاز خود را از مشاورین و متخصصین برتر ما دریافت نمایید.

nobesaz

فروشگاه اینترنتی نوبساز ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین لوازم خانگی آشپزخانه از قبیل هود , سینک , اجاق گاز , فر و لوازم خانگی بهداشتی از قبیل وان , جکوزی , روشویی کابینتی و غیره میباشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بازتاب: نوبساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا